субота, 17 вересня 2016 р.

Цього дня народилися: М.Коцюбинський

Сьогоднішній іменинник - Михайло Михайлович Коцюбинський (17.09.1864 - 25.04.1913), один із найоригінальніших українських письменників, громадський діяч. 
Люблю його твори, особливо новели, за глибокий психологізм, емоційність, філігранний стиль. У них поринаєш, у них живеш, їх переживаєш і проживаєш, наче власне життя. 

Утома

Душа моя втомлена — і навіть той жаль, що почуваю, нагадує лиш усміх, застиглий на обличчі мерця…
Я маю жаль до неба, бо хмари, що проходять по ньому, не лишають там жодного сліду: воно знов стає ясним й блакитним.
Жаль маю до землі, бо тіні, що вкривають її, пересунуться на інше місце, і, де було тьмяно і сумно, знов ляже золото сонця.
З жалем дивлюсь на воду: мов дзеркало, одбиває вона красу світу, і коли невдоволена навіть — ламле всі лінії й фарби і творить своє.
І маю жаль я до осінньої рослини: кожна брунька ховає в собі надію життя і дасть нові пагони.
Тоді як я…
Тоді як попіл надій моїх нерухомою хмарою завис наді мною, тоді як сонце щастя не зжене з душі тіней, як дзеркало душі моєї померкло, потьмарилось, не одбива нічого, тоді як те, що облетіло і стало голим,— не розів’ється знову.
І чом не живу я, вища істота, як те мертве небо, як нежива земля, як вода, як рослина?
Спитати?
Не хочу… Втомився…

"Тіні забутих предків" (аудіокнига)

"Intermezzo" (аудіокнига)

"Дорогою ціною" (1957)

"Тіні забутих предків" (1964)

Немає коментарів: